Khamis, 27 Januari 2011

Siapakah makcik tu????

salam di sini aku nak kongsi 1 cerita ini kisah benar mengenai seorang makcik dan bersama-sama budak kecil yang aku jumpe tempoh hari, hari dan tarikh nye aku dah lupe tapi mase tu suasana gelap pasal lepas maghrib,sebelum aku terjumpe diaorang,aku dari sungai besi lepas hantar bos aku balik rumah, sampainya di hadapan kedai medan semarak kl nie,aku singgah jap nak beli air pasal dahaga mula-mula nye aku tak perasan diaorang, pasal diaorang dari tepi pagar seberang jalan sana dan tengah tolak troley pasar,aku ingat kan dia nak pergi kedai semarak tu,jadi aku pun buat bodoh jela kan,tapi selepas aku keluar dari kedai tu aku tengok makcik tu masih ada kat tempat yang sama sambil bongkok macam mencari sesuatu, jadi aku pun tunggu kejap nak tengok gelagat dia ape yang aku tengok makcik sedang menangis sambil kesat air mata dia dengan tudung nye,jadi membuat aku tersentuh akhirnya aku menangis sambil berkata di mana anak-anak dia sanggup buat mak dia macam tu,pada masa yang sama juga terlintas dalam hati aku jika makcik tu lintas jalan dekat gan aku,aku akan sedekah duit pada dia,selepas saje aku cakap dalam hati macam tu tetibe saje makcik tu lintas jalan mase tu air mate aku dah menitis laju jadi aku cover sikit takut orang lain nampak malu la aku hehehehe, selepaqs dia lintas aku terus ikut dia sampai dekat penhujung medan semarak,lalu aku pun panggil makcik tu,aku pun sedekah kat dia walaupun mase tu duit aku ade la sikit,mula-mule nye dia menolak, tapi aku paksa dia terima juga,lalu makcik tu pun amik la duit tu, dia pun ucap terima kasih,tapi mase tu aku dah kesat air mate jangan bagi dia nampak,semase aku tengah hulur duit kat makcik tu tangan aku tersentuh kulit tangan dia, ape yang aku rase tapak tangan dia YaAllah lembut dan sejuk,aku pun tak terfikir ape-ape mase tu,mungkin dah malam pasal tu tangan dia sejuk je,lepas adegan semua tu dah habis aku pun terus balik rumah dalam perjalanan balik sumpah seranah aku pada anak-anak dia kerana abaikan tanggungjawab untuk jaga mak dia,membiarkan mak dia kutip sampah-sampah tepi jalan untuk menyara hidupnye ade ke patut anak jadi macam tu aishhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!! hmmm takpela selepas 2 3 hari baru-baru ini pada waktu siang pada tempat yang sama,terfikir pulak aku nak tengok ape yang makcik tu amik,alangkah terkejut nye aku bila aku tengok kat situ semua longkang ade besi jarang yang rapat-rapat,semua penutup longkang tu di welding dengan rapi,mana mampu makcik tua tu nak angkat semua bende macam tu pasal besi longkang tu di welding baik punyeeeee....lantas aku terfikir siape kah makcik dan budak kecil yang tengah tolak troley di waktu malam tempoh hari???? aku pernah tunggu kot-kot ada makcik dan budak tu tapi hampe memang takde sampai sekarang selepas peristiwa tu lagi pun pasaraya mana yang nak bagi bawe balik troley dia,cari bangla kejar gan kayu???????aku harap makcik dan budak kecil tu berada dalam keadaan yang sihat dan selamat semoga anda di Rahmati oleh Allah Taala Amin......SIAPAKAH MEREKA ITU??????

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...